Toimitusehdot
TOIMITUSEHDOT – BALINA VERKKOKAUPPA
Yleistä
Balina verkkokauppaa (Y-tunnus: 3540156-8) ylläpitää Juuri online Oy / toiminimi: Balina, jäljempänä "verkkokauppa". Toimitusehdot koskevat tuotteiden ja lahjakorttien tilaamista, maksamista, toimittamista ja palauttamista verkkokaupassamme Suomessa.
Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 03.7.2025 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.
1. Tilaaminen
Tilaukset tehdään verkkokaupassa osoitteessa www.balina.fi. Tilaamisen yhteydessä asiakas sitoutuu kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Asiakkaan tulee antaa oikeat ja täydelliset tiedot tilauksen yhteydessä.
Alle 18-vuotiailla tulee olla huoltajan suostumus tilaamiseen.
2. Hinnat ja maksutavat
Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron (ALV 25,5 %), ellei toisin mainita. Hinnat näkyvät euroina (€) ja ne vahvistetaan tilauksen yhteydessä.
Käytettävissä olevat maksutavat:
- Verkkopankkimaksut sekä luottokortit (Paytrail)
- PayPal
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
3. Toimitustavat ja -kulut
Toimitamme tuotteita vain Suomeen.
Toimitustavat:
- Postipaketti (Posti)
- Kirjelähetys (pienet tuotteet)
Toimituskulut:
- Toimituskulut näkyvät kassalla valitun toimitustavan mukaan
- Ilmainen toimitus yli 70 € tilauksiin (ei koske lahjakortteja)
- Valitettavasti emme voi tarjota tuotteiden noutoa
4. Toimitusaika
Arvioitu toimitusaika Suomessa on 2–5 arkipäivää tilauksen ja maksun vastaanottamisesta. Poikkeuksista ilmoitetaan verkkokaupassa.
5. Palautusoikeus
Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Tilaus tulee peruuttaa ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta taikka, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.
Peruutusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita alkuperäispakkauksessaan ja hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja.
Palautusohjeet:
- Ota yhteyttä asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@balina.fi) ennen palautusta
- Palauttaessasi liitä mukaan tilausnumero, nimesi ja yhteystietosi
- Asiakas vastaa kokonaisuudessaan peruuntuneen kaupan palautuskuluista, ellei kyseessä ole virheellinen tai vahingoittunut tuote
Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.
Poikkeukset palautusoikeuteen:
· Peruutusoikeus ei koske korvatulppia, koska ne katsotaan hygieniatuotteeksi, jolla ei valitettavasti ole kuluttajasuojanlain mukaista palautusoikeutta.
Kaupan peruuntuessa, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Asiakas vastaa kokonaisuudessaan peruuntuneen kaupan palautuskuluista, ellei kyseessä ole virheellinen tai vahingoittunut tuote
Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.
Palautusosoitteemme:
Juuri online Oy
Hiirivuorenkuja 6 B 2
01690 Vantaa
Paketin noutamatta jättäminen ei tarkoita tilauksen palautusta. Paketin palautumisesta meille syntyy normaalia postitusta suurempi lisäkulu. Jos paketti jätetään noutamatta, veloitamme tilauksen summasta lisäkuluna 10 € ja hyvitämme tämän jälkeen lopun tilauksesta.
6. Reklamaatiot ja virheelliset tuotteet
Jos tuote on virheellinen, vahingoittunut tai väärä, ota yhteyttä asiakaspalveluun 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Liitä mukaan tilausnumero, nimesi, kuva tuotteesta ja lyhyt kuvaus virheestä.
Balina korvaa virheellisen tuotteen joko toimittamalla uuden tuotteen tai palauttamalla maksun asiakkaalle.
7. Lahjakortit
Balina-lahjakortit eivät ole toistaiseksi voimassa. (Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi eikä kadonnutta korttia hyvitetä. Lahjakortti käy maksuvälineenä vain Balinan verkkokaupassa.)
8. Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.
9. Vastuunrajoitus
Balina ei vastaa viivästyksistä, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä (force majeure), kuten lakosta, epidemioista, kolmannen osapuolen palveluhäiriöistä tai muista vastaavista tilanteista.
10. Sovellettava laki ja erimielisyydet
Näihin toimitusehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvotteluin. Kuluttaja voi viedä asian myös kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Asiakaspalvelu
Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä sähköpostitse.
Juuri online Oy / Balina
Y-tunnus: 3540156-8
Sähköposti: asiakaspalvelu@balina.fi
Verkkosivusto: www.balina.fi